cpsrvd چیست؟

cpsrvd چیست؟

cpsrvd مخفف cPanel Service Daemon است. این نرم افزاری است که cPanel را روی یک سرور اجرا می کند در حالی که Daemon یک برنامه کامپیوتری است که به عنوان یک فرایند پس زمینه اجرا می شود. اگر این سرویس کاهش یابد یا کار را متوقف کند ، سرور با رابط WHM نمی تواند مجدداً راه اندازی شود. اگرچه cPanel دارای مکانیزم داخلی برای شروع مجدد سرویس به صورت خودکار است ، اما گاهی اوقات کار نمی کند.

در ادامه با ما در پایگاه دانش میزبان من همراه باشید تا با cpsrvd بیشتر آشنا شویم.

cpsrvd و دستورات مربوط به آن:

برای راه اندازی مجدد سرویس cpsrvd ، از طریق SSH به کاربر root وارد شوید و دستورات زیر را اجرا کنید:

service cpanel restart
/etc/init.d/cpanel restart
/etc/rc.d/init.d/cpanel restart

این دستورات سرویس را متوقف کرده و دوباره آن را شروع می کنند. همچنین این دستورات تمام سرویس ها مرتبط با cpsrvd که با هم کار می کنند را متوقف می کند و آن ها را مجدداً راه اندازی می کند.

جمع بندی:

بطور خلاصه cpsrvd بصورت زیر تعریف می شود:

cpsrvd مخفف CPanel Service Daemon است. این نرم افزار در کامپیوتر و اینترنت در سراسر جهان استفاده می شود و نرم افزاری است که cPanel را روی سرور اجرا می کند. Daemon یک برنامه کامپیوتری است که به عنوان یک فرایند پس زمینه اجرا می شود.

ما در این مقاله شما عزیزان و همراهان همیشگی میزبان من را با بطور خلاصه و مفید با cpsrvd آشنا کردیم و همچنین دستورات مربوط به راه اندازی مجدد و یا ری استارت کردن آن را نیز گفتیم.

اگر در این باره سوال و یا نظری دارید می توانید آن را در بخش نظرات در انتهای همین پست مطرح کنید تا مانند همیشه راهنما ما در این زمینه باشید.

 

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و همچنین ما را در میزبان من دنبال کنید